Masukkan email untuk mendapat harga promosi ebook kertaskerja2u!!!

Name:
Email Address:
No Telephone
Ebook Pilihan Pakej A

free forms

Sunday, February 5, 2012

RM100 juta: TEKUN manfaat sepenuhnya

Petikan daripada keratan akhbar untuk panduan semua.

KUALA LUMPUR 26 Jun - Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) akan memanfaatkan sepenuhnya peruntukan tambahan RM100 juta oleh kerajaan bagi membantu usahawan bumiputera di negara ini.
Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif TEKUN, Datuk Abdul Rahim Hassan berkata, pihaknya berterima kasih kepada kerajaan yang menyalurkan peruntukan tambahan itu walaupun dalam keadaan kelembapan ekonomi.
Bagaimanapun, katanya, jumlah dana tambahan itu masih kecil jika dibandingkan dengan jumlah permohonan pinjaman yang belum diluluskan untuk disalurkan kepada peminjam.
"Setakat hari ini, permohonan pinjaman bernilai RM350 juta masih belum lulus untuk diagihkan kepada peminjam kerana masalah kekurangan dana.
"Dengan adanya RM100 juta tambahan ini, kita akan luluskan terlebih dahulu pinjaman RM100 juta dan hanya tinggal lebih kurang RM250 juta pinjaman lagi yang belum diluluskan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
Semalam, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin memberitahu, Majlis Amanah Rakyat (Mara) dan Tekun akan menerima peruntukan tambahan masing-masing RM550 juta dan RM100 juta.
Awang Adek ketika menggulung perbahasan usul Kementerian Kewangan pada sidang Dewan Rakyat berkata, peruntukan tambahan itu dibuat berikutan pelbagai aduan diterima berkaitan ketidakmampuan kedua-dua agensi tersebut mengeluarkan pinjaman kerana kehabisan peruntukan.

1 comment:

bajetnya Habis said...

Mohon pihak tuan puan rujukkan kepada talian saya ke 0143891779